HTML

Az élet,a világmindenség,meg minden...ami motor:)

Túraleírások, motorral, motorozással kapcsolatos történések, gondolatok, meg ami még esetleg véletlenül eszembe jut:)

Friss topikok

Linkblog

Ahogy elkezdődött... 2. rész

2011.06.23. 13:25 Bq

Az őrület folytatódik...

Szóval, ahogy már korábban emlegettem, van a motornak eleje is. Tök egyszerű lenne megoldani, az ember csak fog egy régi GSXR, RF, GSX-F első villát, kereket, fékeket, féktárcsát, meg a hozzájuk tartozó apróságokat, és ha ügyesen csinálja, kb. fél órás munkával becsavarozza a Katana vázba. Na, ez az, amiről most tuti nem olvasnátok blogpostot.

A történet nem indult túl kacifántosan, találtam két korai GSXR villaszárat egy bontóban, tudtak adni hozzá féknyergeket, villahidakat is, csak utóbbit épp nem a GSXR-ét. Az FZR hátsó kerékhez akkorra már volt egy hozzá passzoló FZR600 első kerék, féktárcsákat is találtam emberi áron, a kereket átcsapágyaztam, összeraktam az egészet, minden oké, elforog a kerék, már csak a kormánycsapágyazást kellene megoldani. Volt több javaslat, a kormánycső kipréseléstől kezdve a levágás-csavarozáson át minden, de valahogy egyik se tetszett igazán. Az egyikben nem bíztam, a másikhoz nem volt présszerszám, a harmadik nagyon elgyengítette volna a villahidat, és hiába szép dolog egy épített motor, életemet és véremet mégse áldoznám érte, ha nem muszáj. Illetve, csak egy határig...
Haladjunk a könnyebb út felé, keressünk valami Suzuki villahidat, ami passzol a villaszárakhoz. Találtam is, egy Bandit 400-ét. Méricskélés alapján jónak tűnt, megvettem, aztán kiderült, hogy összerakva, pont súrolják a féktárcsa szegecsei-csavarjai a villaszárakat. Ó, basszus...
Nem ragozom nagyon, túladtam a villahidakon a szárakkal együtt, a Katana átmenetileg eleje nélkül maradt. Mondjuk, ez abban az építési stádiumban éppen nem számított sokat... De azért csak kellene valami helyette... Nem akartam felfordított telókat rá eredetileg, de akkor valahogy rámjött, próbáljuk meg. Igenám, de azért, hogy a kellő hasmagassága is megmaradjon a motornak, meg a leömlőkbe se verjen bele az első kerék, a GSXR1100 egy bizonyos évjáratának a villáját érdemes használni, mert az a leghosszabb. Itthon eleve aranyárban van, odakint viszont, pont ezért, ritkán lehet kapni, és drágán szokott elkelni. Villahosszabbítás, mint ötlet, annyira nem tetszett, lépcsős felső villahidat legyártatni egyedileg megint drága és macerás, nem is igazán tetszik... Viszont hallottam már olyanról, hogy enduro telót ültetett össze valaki, és azzal oldotta meg. Nem is lenne hülyeség, oda lehet beállítani a hasmagasságot, ahova kell, csak belső távtartók kérdése, alsó villahidat is lehet hozzá találni gyárit, felső meg majdcsak kerül valahogy... Mondanom se kell, ez a próbálkozás is megrekedt, az 1 pár villaszár egy sarokban porosodik, parkolópályán. Később talán beépül, de egyelőre nem küzdök vele...
Közben úgy alakult, hogy egy barátommal találtunk egy motorhibás, de amúgy szinte komplett RF600-at, amit megvettünk, bontásra. Azt hittem, itt a Kánaán, végre-valahára, komplett első rész, kicsavarom, becsavarom, aztán csak élvezem az AXE hatást:) Csakhogy, én nem haladtam, az említett jóbarátom viszont, részben muszájból, nekiállt kicserélni a GSX750-ese hátsó kerekét az RF-ére, és megegyeztünk, hogy ha már így, akkor beépíti az első kereket is, fékekkel, féktárcsákkal. Ő legalább haladt, engem nem vetett vissza semmiben, féktárcsákat meg egyébként is nagyobbakat akartam az RF-énél. Annál is inkább, mert korábban hozzájutottam egy pár Hayabusa féknyereghez, 6 dugattyús fékhez meg az ember mégse rak fel 290mm-es féktárcsát, mikor a Busán 320-asokat fog... Viszont, közben jött némi pénzzavar, meg vevő az RF telószárakra, maradtak a villahidak. Aztán jöttek hozzá GSX1100F telószárak. Aztán, jött hozzájuk egy GSXR első kerék, féktárcsákkal. Nyugodtan vártam az összepróbálást, nem lehet gond, a villahíd az RF-é, a kerék ugyanaz, mint az RF-ben, mi baj lehetne? Mi lenne... nem fér be a kerék a szárak közé... Nem tudtam eldönteni, hogy káromkodjak, vagy inkább zokogva vonuljak a sarokba.
Időközben viszont került olyan kapcsolat, ahol úgy tűnt, nem lesz gond legyártatni egy pár egyedi villahidat. Rajzot, ami alapján elinduljak, találtam a neten, átméreteztem, és odaadtam a szakinak. Aztán, hosszú ideig semmi. Kérdezgettem: az anyag már meglesz, de nem ér rá az embere, más munkák vannak, stb... nem haladt a dolog. Mivel jórészt szívességet kértem, nem is erősködtem, elkezdtem inkább megint alkatrész után járni... nem létezik, hogy nincs egy Suzuki villahíd, ami jó lenne nekem. Akár csak egy alsó is...
Aztán megláttam egy 99-es SV650 villahidat. Alsó-felső. Szép. A felső, öntött alu, nem festett, csak utánmunkált, lakkozott, alatta csak a fém. A csapágyak... stimmelnek. A szélessége... na, ezzel nem kellene bakot lőni megint. Kérdezem az eladót mailben: semmi válasz. SV fórum, mérje le nekem valaki legyen szíves: semmi válasz. SV-s jóbarát: letette télire a motort, nem is otthon, nem lehet egyszerűen hozzáférni egy mérésre... basszus, ez se jött be. Most mi a túró legyen, az idő szorít, mindjárt lejár a licit, és ha jó a cucc, ennyiért marhára nem kellene otthagyni... újabb pénzt kidobni az ablakon, meg felesleges köröket futni viszont nem szeretnék. Gondolkodjunk... ha a csapágyméretet 20 éven át nem változtatta meg a Suzuki, akkor miért változott volna a gyújtáskapcsoló átmérője a 94-es RF óta? De ha változott is valamennyit, miért használna másikat egy 99-es SV-n, mint mondjuk a 2001-es GSX1400-ason, ami viszont azóta gyakorlatilag ugyanolyan, és egy 2004-es, mit ad isten, pont itt áll a garázsban? Akkor meg... megvan a megoldás... lemérem a GSX gyújtáskapcsolóját, vadászok egy képet a neten, amin nagyjából felülről, torzítatlanul látszik egy SV villahíd, kinyomtatom, megmérem rajta a méreteket, amik kellenek, és egy sima aránypárral már meg is tudom, jó lesz-e nekem, vagy nem. Volt para, míg meg nem érkezett a cucc, de... bejött:)
Innentől kicsit jobban meglódultak a történetek. Mivel enduro kormányt rakok fel a Katanára, kellett két kormányrögzítő-kiemelő, mert akkora szerencsém azért nem volt, hogy ne a "hasalós" SV villahidakat találjam meg. Mondjuk, nem is bántam nagyon, így szebb lesz. Egy kis méricskélés, rajzolgatás után, aranykezű esztergályosunk jóvoltából el is készült a két tartó... mikor a kezembe nyomta, nem jutottam szóhoz, olyan jól sikerültek. Képzelni ilyesminek képzeltem, de nem akartam bonyolítani, szögletesnek rajzoltam meg, és erre mi lett a vége?
Mikor ez megvolt, megcsináltam a furatokat a villahídra, mert azért rögzíteni se ártana valahogy ezeket a szépségeket. Kicsit le kellett még venni a gyújtáskapcsoló tartó furatainak a magasságából, mert gyári állapotban a kapcsoló alja ütközik a fejidomtartó konzol felső csövével. Amivel még küzdelem lesz, az a műszerfaltartó kiokoskodása. Mindenképpen meghagyom a jellegzetes Katana műszerfalat, a gond csak az, hogy ott gyárilag nem a villahídon, hanem a műszerfaltartón van a gyújtáskapcsoló, és nem is kormányzáras. Az SV-n meg, hogy bonyolítsák az életemet, nem elég, hogy a villahídon van a rögzítés, de ráadásul nem is szimmetrikus. Úgyhogy most gondolkodom, hogy csináljak-e teljesen új konzolt, próbáljak meg valami közdarabos megoldást, vagy alakítsak át még valamit...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bqmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr193008672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása